Για να απαντήσουμε στην ερώτηση αυτή θα πρέπει να ξέρουμε τι ακριβώς σημαίνει ‘’δεν τα πάει καλά’’. Οι αδυναμίες μπορεί να είναι πολλών ειδών, όπως τα επίκτητα κενά από έλλειψη μελέτης ή από συσσωρευμένη έλλειψη συστηματικής παρακολούθησης. Σε κάθε περίπτωση, το πρώτο ζητούμενο που πρέπει να εξασφαλίσουμε είναι η θέληση του ίδιου του μαθητή να συμμετέχει σε εξετάσεις γλωσσομάθειας. Αν για οποιοδήποτε λόγω ο μαθητής έχει ‘’παραιτηθεί’’ δεν υπάρχει λόγος να προσπαθούμε. Στα χρόνια της προ-εφηβείας και της εφηβείας όσο περισσότερη πίεση ασκούμε, τόσο λιγότερα πετυχαίνουμε. Όσον αφορά το δεύτερο σκέλος της ερώτησης, το σχολείο μας επιλέγει να συνεργαστεί με καταξιωμένους εξεταστικούς φορείς (Βρετανικό Συμβούλιο, Ελληνοαμερικανική Ένωση, Κολλέγιο Ανατόλια, Πιστοποιητικά PALSO) οπότε η έννοια του ΄΄εύκολου’’ πιστοποιητικού δεν υπάρχει στο σχολείο μας. Στόχος μας είναι οι μαθητές μας να κατανοήσουν ότι οι ξένες γλώσσες στηρίζονται σε δεξιότητες και το αποδεικτικό είναι μόνο η ένδειξη ότι κατέκτησαν το επίπεδο. Η ουσία βρίσκεται στην ικανότητά τους να επικοινωνούν άνετα στην ξένη γλώσσα της επιλογής τους. Άρα η έννοια του ‘’να ξεμπερδεύουμε’’ δεν υπάρχει. Κάθε μαθητής που παίρνει ένα πιστοποιητικό γλωσσομάθειας οφείλει να γνωρίζει ότι η προσπάθειά του να διατηρήσει αυτό το επίπεδο, πρέπει να μείνει αμείωτη, ώστε να μην χάσει την επαφή του με τη γλώσσα και ξεχάσει τα όσα έμαθε.
Για περισσότερες πληροφορίες στο θέμα αυτό, παρακολουθείστε το blog του σχολείου μας